Przejdź do głównej zawartości

Prosta sałatka na piknik

Sezon letni w pełni, zapewne większość z Was korzysta z dobrodziejstw tak pięknej pogody i spędza mnóstwo czasu na zewnątrz. Dziś mam dla Was przepis na pyszną sałatkę, która robi się praktycznie sama z niewielkiej ilości składników, wystarczy ugotować ziemniaki, fasolkę szparagową, pokroić czarne oliwki i w zasadzie sałatkę mamy gotową, którą można spakować do słoika i zabrać ze sobą na piknik lub wycieczkę. Ziemniaki, fasolka szparagowa i oliwki, zapewne pomyślisz co za nuda, jak może coś smakować zawierając tylko trzy składniki ! Udowodnię Ci, że jednak może a to za sprawą pysznego dressingu musztardowego, który wspaniale łączy wszystkie składniki. 

Składniki:

✔ około pół kilograma ziemniaków,
✔ około 25 dag żółtej fasolki szparagowej,
✔ około pół szklanki czarnych oliwek,

Dressing musztardowy:

✔ 2 łyżki oliwy z oliwek,
✔ sok z połowy cytryny,
✔ 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę,
✔ 1 łyżka musztardy miodowej,
✔ sól, pieprz

Wykonanie:

W osobnych garnkach gotujemy pokrojone w kostkę ziemniaki i pokrojoną na mniejsze kawałki fasolkę. W międzyczasie kroimy na ćwiartki czarne oliwki i przekładamy do miski. Mieszamy wszystkie składniki na dressing. Ugotowane i wystudzone pozostałe składniki na sałatkę przekładamy do miski z oliwkami. Wszystko polewamy dressingiem. Doprawiamy solą i pieprzem. Sałatkę można udekorować natką pietruszki lub koperkiem. Gotowe !!!

Sałatkę możecie wzbogacić o dodatkowe składniki, warto dorzucić pomidorki koktajlowe czy garść zielonej fasolki szparagowej. Absolutnie jednak nie można pominąć dressingu musztardowego bez którego sałatka nie istnieje. Podane składniki wystarczą na dwie porcje, ale śmiało możecie zwiększyć proporcje. Na sam koniec powiem Wam jeszcze dlaczego ta sałatka ma tak okrojony skład, a mianowicie dlatego, że mój mężczyzna jest dość wybredny w kwestii warzyw, więc skład tej sałatki stanowi wyraz dużego kompromisu z mojej strony. Przyznam jednak, że mnie jako osobie kompletnie "roślinożernej" w ogóle nie przeszkadzało to, że posiada tak mało składników. Jest absolutnie przepyszna i napewno znowu ją zabiorę na nasz wypad na działkę. 

Pozdrawiam K. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Roślinne warsztaty kulinarne - moje wrażenia

Dziś o prawie nie będzie ani słowa za to chcę się podzielić z Wami moimi wrażeniami z warsztatów kulinarnych prowadzonych przez Dominikę Brzeską i Darię Rogowską ktore odbyły się w Warszawie w restauracji "Mech"KLIKDlaczego wzięłam udział w warsztatach ?Moja przygoda z gotowaniem zaczęła się po studiach, kiedy zamieszkałam wspólnie z A. Nie było wyboru aby przetrwać musieliśmy nauczyć się gotować. Nie wiem nawet kiedy zwykłe codzienne gotowanie przerodziło się w pasję. Z czasem zaczęłam interesować się zdrowym stylem życia i tak rozpoczęłam eksperymentowanie z kuchnią roślinną. Od dawna marzyłam o udziale w warsztatach kulinarnych, spotkaniu z ludźmi, którzy podzielają moją pasję. Kiedy zobaczyłam ogłoszenie na instagramowym koncie Dominiki wiedziałam, że nie mogę zmarnować takiej okazji. Dziewczyny poznałam poprzez śledzenie ich instagramowych profili, tym bardziej ucieszyłam się, że będe mogła poznać je osobiście i nauczyć się od nich czegoś nowego o kuchni roślinnej. Prow…

Konsekwencje prawne nieszczepienia dziecka

Obecnie ruchy antyszczepionkowe rosną w siłę, zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy szczepień zasypują się argumentami, a Ty Rodzicu nie wiesz czy szczepić dziecko czy też nie. Niestety muszę Cię rozczarować, nie masz wyboru, przynajmniej z prawnego punktu widzenia. Nie będe opowiadać się za żadną ze stron z prostej przyczyny nie posiadam wiedzy medycznej żeby pisać o zasadności lub bezzasadności szczepień. Moim celem jest jedynie uświadomić Ci jakich możesz spodziewać się konsekwencji prawnych jeżeli podejmiesz decyzję o zaniechaniu obowiązku zaszczepienia. Nie oceniam Cię bo sama jestem matką i również stanęłam przed podjęciem tej trudnej decyzji. Wierzę, że każdy rodzic pragnie jak najlepiej dla swojego dziecka bez względu na decyzje jaką podejmie w zakresie szczepień. Poniższy wpis został opracowany w oparciu o moją interpretację obowiązująych przepisów prawa, nie jest związany z żadną konkretną sprawą stanowi jedynie informację o aktualnym stanie prawnym dotyczącym szczepień w…

Kiedy Twoje dziecko dziedziczy długi spadkowe

Pamiętacie takie wątki z filmów czy seriali kiedy główny bohater niespodziewanie dziedziczy po dalekim krewnym wielką fortunę.Praktycznie z dnia na dzień staje się niesamowicie bogaty i odtąd prowadzi spokojne i szczęśliwe życie. Niestety w prawdziwym życiu dziedziczenie nie zawsze może zakończyć się "happy endem", choć rzeczywiście często tak jest. Poniższy wpis będzie jednak poświęcony tej ciemniejszej stronie dziedziczenia, a mianowicie sytuacji gdzie spadek obejmuje wyłącznie zobowiązania finansowe. Post dedykuję wszystkim rodzicom którzy chcą uchronić swoje dziecko przed kłopotami i umożliwić mu start w dorosłe życie z czystą kartą. Podpowiem Ci jak postąpić w przypadku kiedy Twoje dziecko nabędzie spadek obciążony wyłącznie długami czy to w drodze dziedziczenia ustawowego czy testamentowego. 
Czym jest dziedziczenie ?
Moim celem nie jest robienie Ci wykładu o prawie spadkowym bo nie będe zanudzać. Muszę jednak wyjaśnić czym jest dziedziczenie aby rozprawić się raz na zaw…