Przejdź do głównej zawartości

Malinowy budyń jaglany z chia

Cześć co powiesz dziś na pyszny kremowy budyń pachnący soczystymi malinami z dodatkiem zdrowych nasion chia który umili Ci nie jeden poranek lub popołudnie? Jeżeli z jakichś przyczyn nie lubisz kaszy jaglanej to gwarantuję Ci, że zakochasz się w niej po wypróbowaniu tego przepisu. Moje pierwsze próby oswojenia jaglanej miały miejsce kilka lat temu kiedy powoli wracała do łask. Dziś jestem od niej uzależniona. Jaglanej nie da się nie kochać, jest niepozorna, a można z niej wyczarować dosłownie wszystko od wspaniałych dań obiadowych aż po pyszne desery. Ostatnio w mojej kuchni rządy przejął budyń jaglany, który zdetronizował poranne kanapki. Dziś akurat zagościł na moim stole w formie deseru. No cóż, trudno mu się oprzeć szczególnie teraz kiedy stragany wręcz uginają się od świeżych owoców. Podstawą dobrego budyniu jaglanego jest prawidłowo ugotowana kasza. Aby pozbyć się goryczki należy kaszę przed gotowaniem kilkakrotnie opłukać najpierw w zimnej potem w gorącej wodzie. Kaszę wystarczy zmiksować  z mlekiem roślinnym i owocami, udekorować bakaliami lub superfood. Możliwości są nieograniczone. Przygotowanie takiego śniadania nie zajmnie Ci więcej niż 15 minut, a jeżeli kaszę ugotujesz dzień wcześniej to nawet mniej. Budyń jaglany sprawdzi się również jako deser. 

SKŁADNIKI

pół szklanki sypkiej kaszy jaglanej,

około 0,75 litra mleka roślinnego (ja użyłam ryżowego),

łyżka nasion chia,

około szklanki świeżych malin,

1 dojrzały banan

opcjonalnie: maliny do dekoracji, wiórki kokosowe, migdały

WYKONANIE:

Kaszę jaglaną zalewamy mlekiem roślinnym (około 1,5 szklanki) i gotujemy na wolnym ogniu około 10 minut. W międzyczasie nasiona chia zalewamy niewielką ilością mleka roślinnego aby napęczniały. Kiedy kasza wystygnie przekładamy ją do naczynia blendera kielichowego wraz z malinami, nasiona chia, bananem. Dodajemy tylko tyle mleka roślinnego aby przykryło kaszę i blendujemy całość na gładki krem. Jeżeli dodasz za dużo mleka i masa wyjdzie za rzadka możesz dodać więcej malin lub dodatkowego banana. Budyń przełóż do miseczki udekoruj całość świeżymi malinami, wiórkami kokosowymi i migdałami. Oto cała filozofia. Budyń prezentuje się tak:
Wariantów budyniu jaglanego jest mnóstwo, także Kochani pędźcie na bazarek po świeże owoce i bawcie się smakami.

S m a c z n e g o !

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Roślinne warsztaty kulinarne - moje wrażenia

Dziś o prawie nie będzie ani słowa za to chcę się podzielić z Wami moimi wrażeniami z warsztatów kulinarnych prowadzonych przez Dominikę Brzeską i Darię Rogowską ktore odbyły się w Warszawie w restauracji "Mech"KLIKDlaczego wzięłam udział w warsztatach ?Moja przygoda z gotowaniem zaczęła się po studiach, kiedy zamieszkałam wspólnie z A. Nie było wyboru aby przetrwać musieliśmy nauczyć się gotować. Nie wiem nawet kiedy zwykłe codzienne gotowanie przerodziło się w pasję. Z czasem zaczęłam interesować się zdrowym stylem życia i tak rozpoczęłam eksperymentowanie z kuchnią roślinną. Od dawna marzyłam o udziale w warsztatach kulinarnych, spotkaniu z ludźmi, którzy podzielają moją pasję. Kiedy zobaczyłam ogłoszenie na instagramowym koncie Dominiki wiedziałam, że nie mogę zmarnować takiej okazji. Dziewczyny poznałam poprzez śledzenie ich instagramowych profili, tym bardziej ucieszyłam się, że będe mogła poznać je osobiście i nauczyć się od nich czegoś nowego o kuchni roślinnej. Prow…

Konsekwencje prawne nieszczepienia dziecka

Obecnie ruchy antyszczepionkowe rosną w siłę, zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy szczepień zasypują się argumentami, a Ty Rodzicu nie wiesz czy szczepić dziecko czy też nie. Niestety muszę Cię rozczarować, nie masz wyboru, przynajmniej z prawnego punktu widzenia. Nie będe opowiadać się za żadną ze stron z prostej przyczyny nie posiadam wiedzy medycznej żeby pisać o zasadności lub bezzasadności szczepień. Moim celem jest jedynie uświadomić Ci jakich możesz spodziewać się konsekwencji prawnych jeżeli podejmiesz decyzję o zaniechaniu obowiązku zaszczepienia. Nie oceniam Cię bo sama jestem matką i również stanęłam przed podjęciem tej trudnej decyzji. Wierzę, że każdy rodzic pragnie jak najlepiej dla swojego dziecka bez względu na decyzje jaką podejmie w zakresie szczepień. Poniższy wpis został opracowany w oparciu o moją interpretację obowiązująych przepisów prawa, nie jest związany z żadną konkretną sprawą stanowi jedynie informację o aktualnym stanie prawnym dotyczącym szczepień w…

Kiedy Twoje dziecko dziedziczy długi spadkowe

Pamiętacie takie wątki z filmów czy seriali kiedy główny bohater niespodziewanie dziedziczy po dalekim krewnym wielką fortunę.Praktycznie z dnia na dzień staje się niesamowicie bogaty i odtąd prowadzi spokojne i szczęśliwe życie. Niestety w prawdziwym życiu dziedziczenie nie zawsze może zakończyć się "happy endem", choć rzeczywiście często tak jest. Poniższy wpis będzie jednak poświęcony tej ciemniejszej stronie dziedziczenia, a mianowicie sytuacji gdzie spadek obejmuje wyłącznie zobowiązania finansowe. Post dedykuję wszystkim rodzicom którzy chcą uchronić swoje dziecko przed kłopotami i umożliwić mu start w dorosłe życie z czystą kartą. Podpowiem Ci jak postąpić w przypadku kiedy Twoje dziecko nabędzie spadek obciążony wyłącznie długami czy to w drodze dziedziczenia ustawowego czy testamentowego. 
Czym jest dziedziczenie ?
Moim celem nie jest robienie Ci wykładu o prawie spadkowym bo nie będe zanudzać. Muszę jednak wyjaśnić czym jest dziedziczenie aby rozprawić się raz na zaw…