Przejdź do głównej zawartości

Roślinne warsztaty kulinarne - moje wrażenia

Dziś o prawie nie będzie ani słowa za to chcę się podzielić z Wami moimi wrażeniami z warsztatów kulinarnych prowadzonych przez Dominikę Brzeską i Darię Rogowską ktore odbyły się w Warszawie w restauracji "Mech" KLIK

Dlaczego wzięłam udział w warsztatach ?

Moja przygoda z gotowaniem zaczęła się po studiach, kiedy zamieszkałam wspólnie z A. Nie było wyboru aby przetrwać musieliśmy nauczyć się gotować. Nie wiem nawet kiedy zwykłe codzienne gotowanie przerodziło się w pasję. Z czasem zaczęłam interesować się zdrowym stylem życia i tak rozpoczęłam eksperymentowanie z kuchnią roślinną. Od dawna marzyłam o udziale w warsztatach kulinarnych, spotkaniu z ludźmi, którzy podzielają moją pasję. Kiedy zobaczyłam ogłoszenie na instagramowym koncie Dominiki wiedziałam, że nie mogę zmarnować takiej okazji. Dziewczyny poznałam poprzez śledzenie ich instagramowych profili, tym bardziej ucieszyłam się, że będe mogła poznać je osobiście i nauczyć się od nich czegoś nowego o kuchni roślinnej. 

Prowadzące

Daria i Dominika - dziewczyny, które są czystą inspiracją do zmiany stylu życia na zdrowszy. Daria jest autorką bloga ekocentryczka.pl KLIK, która od pięciu lat dzieli się ze swoimi czytelnikami wiedzą dotyczącą zdrowego odżywiania. Dominika Brzeska jest mamą dwóch cudownych dziewczynek, na codzień mieszkająca w Las Palmas. Jej pasją jest promowanie zdrowego stylu życia, jest również autorką bloga losfruittismama.com. KLIK 

Warsztaty

Na początku warsztatów dziewczyny pokazały jak prostym sposobem wykonać domowe mleko z migdałów. Pomimo tego, że nie darzę miłością sklepowego mleka migdałowego tutaj muszę przyznać, że smakiem byłam mile zaskoczona. Następnie uczestnicy mieli możliwość degustacji dwóch przepysznych smoothie. Pierwsze smoothie o nazwie "Zielona pina colada" stanowiło połączenie ananasa, bananów, soku pomarańczowego, oleju kokosowego i jarmużu z dodatkiem nasion chia. Według mnie kompozycja absolutnie mistrzowska. Koktajl był słodki z wyraźnie wyczyuwalnym smakiem ananasa i kokosa. Jestem pewna, że "Zielona pina colada" smakowała by nie jednemu twardemu przeciwnikowi zielonych koktajli, które wielu osobom kojarzą się jako mdłe i niesmaczne, nic bardziej mylnego. Kolejny koktajl również pyszny został zrobiony z truskawek i mango na bazie mleka migdałowego. Dziewczyny pokazały również jak wykonać prostą "rawnolę" świetną alternatywę dla gotowej granoli, która często zawiera w swoim składzie cukier i inne niepotrzebne składniki. Mieliśmy również okazję spróbowania pysznego kremu jaglanego z karobem i daktylami podanego z jadalnym kwiatem bratka i borówkami. Prezentował się obłędnie a smakował jeszcze lepiej. 
Na warsztatach podano również hummus w trzech wersjach, zielony z dodatkiem rukoli, różowy z dodatkiem pieczonego buraka oraz czerwony z dodatkiem papryki. Przyznam szczerze, że trudno mi dokonać wyboru, który najbardziej mi smakował. Wszystkie trzy wersje były świetne, a jak genialnie prezentowały się na talerzu chyba nie muszę wspominać. Po hummusie nadszedł czas na dwie przepyszne sałatki, które zachwycały nie tylko smakiem ale i wyglądem. Do jednej z sałatek został przygotowany genialny dressing na bazie mango. 

Dominika przygotowała również masowany jarmuż z granatem, zdradzając tym samym patent na uzyskanie delikatniejszych i smaczniejszych liści, które przed zjedzeniem należy wymasować z olejem kokosowym lub oliwą i solą. Przyznam, że w mojej kuchni jarmużu używam wyłącznie w koktajlach i jako składnik zup. Dzięki Dominice i jej prostej technice pokochałam jarmuż również na surowo. Hitem warsztatów okazała się pizza na spodzie z kalafiora z hummusem awokado i rukolą. Danie prezentowało się niesamowicie i smakowało wybornie. Kruchy spód pachnący kalafiorem z dodatkiem aromatycznego hummusu w towarzystwie świeżych warzyw, wszystko to stanowiło zbalansowaną kompozycję smakową. Klasyczna pizza powinna być mocno zaniepokojona bo właśnie nadciąga dla niej poważna konkurencja. 
Na sam koniec warsztatów zostaliśmy poczęstowani brownie z batata. Ciasto bardzo mi smakowało. W domu przygotowuję często brownie z fasoli, ale to z batata było równie pyszne.

Moje wrażenia

Podsumowując, moje wrażenia są bardzo pozytywne. Dziewczyny zadbały o każdy szczegół a poziom kulunarny był wręcz mistrzowski. Dodatkowo gościem warsztatów była Kamila Wrzesińska, autorka bloga zielonytalerz.pl KLIK doświadczona dietetyk oraz couch zdrowia, prowadząca w Warszawie poradnię dietetyczną "MedFit" która udzielała uczestnikom profesjonalnych porad z zakresu odżywiania. Produkty, z których dziewczyny przygotowywały posiłki były najwyższej jakości, organiczne "superfoods" dostarczone były przez firmę "Ekogram" KLIK. Uczestnicy mieli również możliwość spróbowania produktów firmy "Machina smaku" KLIK. Bardzo smakował mi krem daktylowo kokosowy oraz "veganella" (zdrowsza alternatywa dla nutelli).
Zadbano nie tylko o walory smakowe ale również o estetykę podawania potraw. Dania prezentowały się niesamowicie w drewnianych, ręcznie robionych naturalnych miskach od "Pracownia Smoków" KLIK.
Warsztaty z kuchni roślinnej mogę polecić każdemu również osobom odżywiającym się tradycyjnie. Warto jest poszerzyć swoje kulinarne horyzonty i przekonać się na własnej skórze jak bardzo aromatyczna i różnorodna jest kuchnia wegańska. Świat roślin oferuje nieskończoną gamę możliwości. Cieszę się, że udało mi się napisać ten tekst, kiedy emocje już opadną miło będzie wrócić do tego wpisu i przywołać nim wspomnienia cudownie spędzonego czasu z niesamowicie inspirującymi osobami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Konsekwencje prawne nieszczepienia dziecka

Obecnie ruchy antyszczepionkowe rosną w siłę, zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy szczepień zasypują się argumentami, a Ty Rodzicu nie wiesz czy szczepić dziecko czy też nie. Niestety muszę Cię rozczarować, nie masz wyboru, przynajmniej z prawnego punktu widzenia. Nie będe opowiadać się za żadną ze stron z prostej przyczyny nie posiadam wiedzy medycznej żeby pisać o zasadności lub bezzasadności szczepień. Moim celem jest jedynie uświadomić Ci jakich możesz spodziewać się konsekwencji prawnych jeżeli podejmiesz decyzję o zaniechaniu obowiązku zaszczepienia. Nie oceniam Cię bo sama jestem matką i również stanęłam przed podjęciem tej trudnej decyzji. Wierzę, że każdy rodzic pragnie jak najlepiej dla swojego dziecka bez względu na decyzje jaką podejmie w zakresie szczepień. Poniższy wpis został opracowany w oparciu o moją interpretację obowiązująych przepisów prawa, nie jest związany z żadną konkretną sprawą stanowi jedynie informację o aktualnym stanie prawnym dotyczącym szczepień w…

Rękojmia przy sprzedaży

Zakupy to niewątpliwie przyjemność, ale zapewne większość z nas choć raz w życiu trafiła na kompletny bubel, mogą to być buty, które rozpadły się zaledwie po kilku dniach lub niedziałający sprzęt AGD. Co w takim przypadku zrobić ? Jeżeli kupisz przeterminowany produkt spożywczy za kilka złotych możesz zwyczajnie machnąć ręką i obiecać sobie, że w przyszłości będziesz bardziej uważny, ale co w sytuacji, w której wydałeś sporo pieniędzy za rzecz, która zwyczajnie nie nadaje się do użytku. Warto znać swoje prawa, dlatego dziś podpowiem Ci jakie przysługują Tobie jako konsumentowi uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy kupionej. Jeżeli jesteś zainteresowany zapraszam do lektury. Co to jest rękojmia ? Rękojmia to  poprostu odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej oraz jedna z procedur składania reklamacji (obok gwarancji) w związku z zaistnieniem takich wad. Kupujesz dmuchany basen do ogrodu, który okazuje się być dziurawym. Przysługuje Ci więc reklam…